#1 2010-03-01 06:56:35

 patrykwich

Administrator

12150943
Zarejestrowany: 2010-03-01
Posty: 10
Punktów :   

Regulamin

Postanowienia ogólne:

Przystąpienie do ligi oznacza akceptację niniejszego regulaminu i stosowanie się do zawartych w nim zasad.
Rozgrywki prowadzone są na grze rFactor 1.255 z modem FSONE 2008
W przypadku sytuacji nie określonych regulaminem, ostateczna decyzja zawsze należy do Administracji Ligi.
. Do ligi można dołączyć w dowolnym momencie jej trwania.

Zasady gry:

Dostępne są następujące pomoce:
- Asysta prowadzenia - Dozwolona: Wysoko
- Wspomaganie ABS - Dozwolone: Wysoko
- Wspomaganie trakcji - Dozwolone: Średnio
- Automatyczne sprzęgło – Dozwolone
Inne ustawienia:
- damage multiplier: 50%
- time scale: x2
Rodzaj startu - Z miejsca po okrążeniu formującym.
Długość wyścigu 45 % rzeczywistego dystansu.
Spalanie i zużycie opon: x2 i x2.



Podczas wyścigu obowiązuje całkowity zakaz pisania na czacie. Pisać mają prawo tylko administratorzy w celu wydawania poleceń/dawania ogłoszeń (wyjątek stanowią tylko Ci którzy oddają głos na restart, wymagane 2 głosy)
Bolid uszkodzony tak, że nie może się poruszać usuwamy z toru wciskając klawisz ESC i wychodząc z wyścigu, tak by nie przeszkadzał innym w jeździe. Stwarzanie zagrożenia dla innych kierowców poprzez pozostawienie własnego bolidu w niebezpiecznym miejscu może być podstawą do ukarania.
Jadąc uszkodzonym bolidem w stronę pit-lane w celu dokonaniu niezbędnych napraw należy zachowywać się na torze tak, aby nie przeszkadzać innym graczom w jeździe i nie powodować niebezpiecznych sytuacji.
Zabronione są wszelkie wyjazdy poza tor (zarówno ścinanie zakrętów jak i wyjeżdżanie na zewnętrzną przy wyjściu z zakrętów) mogące przynieść korzyść osobie wyjeżdżającej. W przypadku stwierdzenia wyjazdów przypadek każdego kierowcy będzie rozpatrywany osobno.
Jeśli w wyniku ścięcia została zyskana pozycja należy ją natychmiast oddać poprzez przepuszczenie, przy kolejnej nadarzającej się na torze okazji, zawodnika wyprzedzonego w ten sposób. Przepis ten nie obowiązuje w przypadku gdy wszyscy walczący kierowcy ścięli zakręt. Kierowcy, któremu oddano pozycje, nie można wyprzedzić do najbliższego zakrętu włącznie (nie obowiązuje jeśli przeciwnik sam wypadnie za toru do tego czasu).
Podczas wszystkich sesji obowiązują zasady związane z flagami:
- żółta flaga: w miejscu gdzie znajduje się żółta flaga, zachować szczególną ostrożność.
- żółta flaga (cały tor): w tym przypadku na tor wyjeżdża samochód bezpieczeństwa. Od tego momentu aż do zjazdu SC do boksu jakiekolwiek manewry wyprzedzania są zabronione. Podczas jazdy w okresie neutralizacji należy zachować szczególną ostrożność. Spowodowanie wypadku gdy na torze będzie obecny SC będzie karane z pełną stanowczością (z dyskwalifikacjami i karami punktowymi włącznie).
- niebieska flaga: oznacza, że kierowca znajdujący się za nami będzie nas dublować. W takim wypadku należy jak najszybciej ustąpić miejsca na torze, w pierwszym odpowiednim do tego miejscu, tak aby kierowca dublujący mógł bezpiecznie przeprowadzić manewr. Idealny manewr dublowania to taki, kiedy tak kierowca dublowany, jak i dublujący notują jak najmniejszą stratę czasową spowodowaną jego wykonywaniem.
W czasie wszystkich sesji (także na treningach) obowiązuje ograniczenie prędkości w boksach.
W czasie wszystkich sesji obowiązuje zakaz przekraczania linii oznaczającej pas wyjazdu z boksów.
Przy wyjeździe z boksów przed zapaleniem się zielonych świateł należy ustawić się za rywalami którzy dojechali do linii wcześniej (a nie jeden obok drugiego).
Formation Lap: Podczas okrążenia formującego nie jedziemy tempem wyścigowym, ale nieco wolniej aby zapobiegać niebezpiecznym sytuacjom. Podczas FL należy jechać jeden za drugim, zabronione są nagłe zmiany prędkości, stawanie na torze i nagłe hamowania oraz przyspieszenia w celu dogrzania opon. Wyjątkiem od tej zasady jest prosta S/M gdzie takie manewry są dozwolone. Podczas okrążenia formującego zabronione jest wyprzedzanie, a gracze są zobowiązani do utrzymania odstępów gwarantujących bezpieczną jazdę dobranych do ich indywidualnych umiejętności i warunków panujących na trasie. Za złamanie powyższych zasad zachowania grożą ostrzeżenia, przy czym zebranie trzech ostrzeżeń oznacza dodanie 100 sekund do czasu przejazdu najbliższego GP danego zawodnika.

Zwycięzcy:

Tytuł Mistrza Ligi Kierowców na dany sezon przypada temu kierowcy, który w danym sezonie zdobędzie najwięcej punktów. W przypadku równej liczby punktów o pierwszeństwie decyduje ilość zwycięstw, ilość drugich miejsc, itd.
Tytuł Mistrza Ligi Konstruktorów na dany sezon przypada temu zespołowi, którego kierowcy w danym sezonie zdobyli łącznie najwięcej punktów. W przypadku równej liczby punktów o pierwszeństwie decyduje ilość zwycięstw, ilość drugich miejsc, itd.

Uczestnicy:

Zawodników biorących udział w rozgrywkach ligowych obowiązuje odpowiednie zachowanie i kultura osobista na portalu, jak i na serwerach podczas treningów i weekendów GP. Nieodpowiednie zachowanie, obrażanie innych graczy i podobne wybryki będą karne przez administrację z całą stanowczością, z pełnymi możliwościami karania takiego delikwenta, aż do dożywotniego bana na forum i wykluczenia z ligi włącznie.

Przebieg weekendu GP:

Na weekend GP składają się: sesja treningowa, kwalifikacje, warmup, oraz wyścig. Jest on rozgrywany według następującej rozpiski czasowej:

Piątek:
18:00 start serwera z sesją treningową przed GP
Sobota:
17:30 start kwalifikacji trwających 30 minut
18:00 warmup
18:05 start wyścigu

Trening wolny przed GP jest ograniczony tylko czasowo, oraz oczywiście regulowany poprzez zasady zachowania się na torze.
Kwalifikacje:
Kwalifikacje składają się z jednej 30 minutowej sesji.
Warmup:
Warmup jest sesją pozwalającą na ostatnie przygotowania do wyścigu i trwa 5 minut. Sesja podobnie jak trening jest ograniczona jedynie czasowo i poprzez zasady zachowania na torze.
Wyścig:
Wyścig rozpoczyna okrążenie formujące. Przeznaczone jest ono na wyczucie bolidu przed startem, oraz rozgrzanie opon i hamulców. Podczas okrążenia formującego jedziemy szczególnie ostrożnie, nie ścigamy się i utrzymujemy kolejność startową.
Spowodowanie wypadku podczas okrążenia formującego jest niedopuszczalne i będzie surowo karane.
Specjalne opóźnianie startu, poprzez celowe powolne zmierzanie na miejsce startowe będzie karane. .
Jest przewidziany 1 restart (muszą zostać oddane co najmniej 2 głosy), chyba, że administracja zdecyduje inaczej.
Podczas wyścigu pamiętajmy, że trwa on kilkadziesiąt okrążeń i nie warto podejmować prób ataku, ani agresywnych manewrów mających nikłe szanse powodzenia, w wyniku których tak my jak i inny gracze możemy zakończyć zabawę. Lepiej poczekać na dogodną sytuację i wykonać manewr nie powodujący niebezpieczeństwa na torze.

KARY:

Zawarte tu wytyczne, są wskazówką dla administracji i w szczególnych przypadkach możliwe jest odstępstwo od nich.
a) Dające korzyść wyjazdy za tor (w kwalifikacjach):
- przesunięcie na starcie następnego GP o 10 pozycji w dół.
- +25s do czasu wyścigu, w którym miało miejsce przewinienie
b ) Nie oddanie pozycji zyskanej w wyniku wyjazdu za tor:
- +25 s (ekwiwalent kary drive-through).
c) Spowodowanie wypadku, w wyniku którego poszkodowany nie dozna widocznych uszkodzeń / znaczących strat czasowych / pozycji:
- +10 s (gdy gracz poczeka na rywala w bezpiecznym miejscu)
- +25 s (gdy gracz nie zagra się fair; ekwiwalent kary drive-through).
d) Spowodowanie wypadku, w wyniku którego poszkodowany odniesie poważne, widoczne uszkodzenia:
- +40 s oraz przesuniecie w dół na starcie następnego GP o trzy pozycje.
e) Spowodowanie wypadku, w wyniku którego poszkodowany dozna znacznych strat czasowych / pozycji:
- +25 s (ekwiwalent kary drive-through).
f) Blokowanie rywala będącego na okrążeniu pomiarowym (samemu będąc na okrążeniu wyjazdowym / zjazdowym) w kwalifikacjach:
- przesunięcie 10 pozycji w dół na starcie.
g) Blokowanie dublującego rywala:
- +25 s (ekwiwalent kary drive-through)
- przesunięcie w dół na starcie następnego GP o 5 pozycji (za dłuższe, nieusprawiedliwione blokowanie)
h) Nieodpowiednie zachowanie, chamstwo niestosowanie się do ogólnie przyjętych zasad kultury osobistej, obrażanie innych uczestników ligi:
- tutaj admini mają pełną dowolność tzn. od wykluczenia z wyścigu, poprzez (oczywiście) bany na forum, bany na ligę F1, do całkowitego dożywotniego wykluczenia z udziału i życia ligi włącznie. Chamstwo i głupota będą bezwzględnie tępione.

Zgłaszanie protestów:

Na zgłoszenie protestów/wypadków uczestnicy mają 48 godzin od jego zakończenia
Administracja Ligi rozpatrzy każde zgłoszenie w ciągu 96 godzin od momentu zakończenia czasu na zgłaszanie protestów.
Zgłoszenie wypadków odbywa się w odpowiednim dziale na forum. W zgłoszeniu należy podać uczestników zdarzenia oraz czas na powtórce z serwera.

Punktacja:

W wyścigach punkty zdobywa 8 najszybszych kierowców zgonie z zajętym miejscem:
1 miejsce - 10pkt
2 miejsce - 8pkt
3 miejsce - 6pkt
4 miejsce - 5pkt
5 miejsce - 4pkt
6 miejsce - 3pkt
7 miejsce - 2pkt
8 miejsce - 1pkt

Punkty otrzymają Ci kierowcy, którzy dotarli do mety lub Ci, którzy przejechali przynajmniej 75% dystansu pierwszego kierowcy.
Zespoły otrzymują sumę punktów zdobytych przez ich kierowców.

Na zakończenie:

Chciałbym podziękować wszystkim tym, którzy poświęcili chwilę, aby przeczytać regulamin. Wszystkie niejasności proszę zgłaszać na forum, bądź prywatnie na numery GG wyróżnione na stronie. Regulamin może zostać w każdej chwili zmieniony bądź rozbudowany, jednakże informacja o tym pojawiać się będzie na stronie głównej.



PROSIMY O POTWIERDZENIE ZAPOZNANIA SIĘ Z REGULAMINEM !

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.asgmalbork.pun.pl www.geografia2011rule.pun.pl www.naruto-swiat.pun.pl www.sojuszteddyboys.pun.pl www.granaruto-pbf.pun.pl